Doporučujeme


06. dubna 2010

Názor

Redaktor: KaH

Aktualita

O důchodech a feminismu

Co ale v této souvislosti vůbec nechápu je různý věk odchodu do důchodu u mužů a žen. Oni jdou v této zemi do důchodu ve věku 65 let, ony pak, podle toho, kolik dětí odchovaly, ve věku 65-62 let.

Průměrná délka života u českých mužů: 74 let
Průměrná délka života u českých žen: 80 let

Milé dámy i pánové, fakticky jsou chvíle, kdy jsem feministou!

Namátkou zvedám ruku: pro stejné platy za stejnou práci, rovné příležitosti, v rámci toho pak i možnost pracovat v dolech či kamenolomech, za to, aby muži přestali ženy ponižovat neustálým nabízením pomoci kdekoli a s čímkoli, za to, aby v rámci rovnoprávnosti mohly klidně na pracovištích a kdekoli jinde sexuálně obtěžovat muže ... a spoustu dalších. Přestože lehce ironicky, myslím to vážně a upřímně.

Na druhé straně můj hlas nedostanou ti, kdo chtějí stanovovat kvóty počtu mužů a žen v rámci pochybného zrovnoprávnění kdekoli (a že se o politických funkcích v této souvislosti vymlátilo slámy). Taky nebudu pro to, aby chlapi kojili, protože v tomto, a následně řadě dalších přidružených činností, přece sakra jsme jiní. Taky nehlasuji za to, aby si zaměstnavatelé nemohli svobodně vybrat, koho chtějí a koho nechtějí zaměstnat, aniž by riskovali napadání ze zaujatosti a maskulinního šovinismu.

Co ale v této souvislosti vůbec nechápu je různý věk odchodu do důchodu u mužů a žen. Oni jdou v této zemi do důchodu ve věku 65 let, ony pak, podle toho, kolik dětí odchovaly, ve věku 65-62 let. Domníval jsem se, že to je nějaký podivný přežitek z bolševických časů, ale při pohledu na mapu Evropy je to v mnoha zemích obdobné (s tím, že např. na Slovensku je věk odchodu do důchodu zrovnoprávněn na 62, v Portugalsku na 65, v Norsku 67, Lotyšsku a Maďarsku 62, na Islandu 67 a ve sladké Francii pouhých 60). Jedinou zemí EU, které se zcela vymyká, je Bulharsko, kde muži nemusí pracovat od 60, ženy od 63 ...

Pořád mi chroustá v hlavě otázka, proč by počet dětí měl jakkoli ovlivňovat důchodový věk. Je zřejmé, že má žena s výchovou dítětě spoustu starostí, výchovcem je ale taky tak trochu i muž, který ještě většinou celé uskupení živí. Navíc, jak je uvedeno v perexu, muži v ČR se dožívají průměrných 74 let, zatímco ženy úchvatných 80!

Kde je, xakru, ta rovnoprávnost! Jsem si jist, že kdyby to celé bylo obráceně, uši by z toho řevu bolely ... Jenže kluci to nějak mají na háku, tak se nic neděje ...

Opravdu to, dámy, není nic proti vám, ale uznejte ...

Autor: Martin Kočí


Zdroj: martinkoci.blog.iDNES.cz 30.10.2010

Přečtení článku: 95634x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 2.7

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

11.03.2008, 00:05   Teror pravdoláskovců
07.11.2007, 02:11   Norsko: vláda proti soukromým společnostem
19.10.2007, 00:42   Opravdu potřebujeme antidiskriminační zákon?
14.05.2007, 01:16   Ženská lobby z EU vyzvala Topolánka k omluvě
11.04.2007, 04:02   Zákony proti „diskriminaci“ – dobrý úmysl, nebo totalitní výmysl?


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

Feminaci důchod.systém

Autor: zaz Muž

Založeno: 06.04.2010, 10:18

Odpovědí: 0

Samozřejmě, že "dámy" nic neuznají, ony jsou tím jedním dítětem (o které se často stará otec) strašně přetížené. Je třeba to vybojovat a je třeba zohlednit délku dožití tj. ženy by měly odcházet do důchodu nikoli ve stejném věku jako muži ale později vzhledem k tomu, že se dožijí delšího věku.

Odpovědět na příspěvek

 

Souhlas

Autor: Jana Žena

Založeno: 06.04.2010, 17:54

Odpovědí: 0

Samozřejmě je to blbost. Nevím, proč by ženy měly chodit do důchodu dřív. A děti se počítají jako porody, takže moje maminka měla odečtené dvě děti, i když porodila tři, protože jsme se sestrou dvojčata. Pěkně na hlavu.
Odečet dětí - budiž, budoucí daňoví poplatníci jsou potřeba, ale proč se neodečítají i otcům?

Odpovědět na příspěvek

 

důchod

Autor: karel Muž

Založeno: 06.04.2010, 20:03

Odpovědí: 1

Proč by si to Rumuni nemohli dovolit?Třeba nemají na krku tisícovky "udřených"polic
istů,celníků a podobných lidí,kterým musíme z našich peněz vyplácet důchody od jejich mnohdy třiceti dvou let života.To se nám ale tito "důchodci" musejí smát,jak se hádáme kvůli třem rokům,když se mnohdy ani tohoto věku nedožijeme.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: důchod

Autor: Ana Žena

Založeno: 09.01.2011, 11:36

Máte naprostou pravdu.

Odpovědět na příspěvek

 

důchod

Autor: karel Muž

Založeno: 06.04.2010, 20:03

Odpovědí: 6

Proč by si to Rumuni nemohli dovolit?Třeba nemají na krku tisícovky "udřených"polic
istů,celníků a podobných lidí,kterým musíme z našich peněz vyplácet důchody od jejich mnohdy třiceti dvou let života.To se nám ale tito "důchodci" musejí smát,jak se hádáme kvůli třem rokům,když se mnohdy ani tohoto věku nedožijeme.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: důchod

Autor: karel Muž

Založeno: 06.04.2010, 20:17

chtěl jsem teda napsat Bulhaři a Francouzi,to je ale v podstatě jedno....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: důchod

Autor: zaz Muž

Založeno: 06.04.2010, 22:11

Jen doplňuji, že tyto "opory" tohoto policejního státu
pobírají výsluhu často i v řádu několika desitek tisíc korun měsíčně!!! po dobu i desítek let!!!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: důchod

Autor: marko Muž

Založeno: 06.04.2010, 23:00

Taky nevěřím vlastním očím, když kamarád ve svých 44 letech má už teď nárok odejít do důchodu za velmi solidních podmínek, protože je u armády ... Další všivárna - o co víc je major u posádkové hudby opotřebený než chlap, co bouchá celý život ve slévárně (např.)?????

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: důchod

Autor: husa Žena

Založeno: 07.04.2010, 07:48

A kdo je na místech, kde jsou tyto možnosti? Muži. V životě jsem neslyšela o ženě, která by odešla do důchodu za těchto podmínek.

A k tomu započítávání dětí.

U žen je to jasné - těhotenství a porod si musí prožít každá matka.
Ale u otců vůbec není jasné, jestli se starají, nebo dítě živí. Starostlivý otec by na tom byl stejně, jak darebák, co dítě jenim udělal a víc nic.
Třeba takový Dežo, co má 11 dětí se 6 ženami a v životě se nestaral ani jim nedal korunu, by šel do důchodu už někdy ve 40, kdyby se mu započítávaly děti, ne?
Nebo třeba když já se starám a živím děti sama, tak bych si je mohla započíst 2x, i za otce, ne?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: důchod

Autor: zaz Muž

Založeno: 07.04.2010, 09:10

Je to naprosto jednoduché: zrušit jak všechny výsluhy tak i dřívější odchod žen do důchodu, který není v zájmu dětí (tou je naproti tomu rodičovská dovolená, aby rodič mohl být s dítětem doma).

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: důchod

Autor: alane Muž

Založeno: 07.04.2010, 23:55

A co ženy, které děti jenom udělaly a nic víc?

Odpovědět na příspěvek

 

Renty nezruší

Autor: Husa Žena

Založeno: 08.04.2010, 06:35

Odpovědí: 6

alane - to těhotenství a porod není nic snadného, žena je tím velmi omezená, je to bolestivé, rizikové - ženy při porodu někdy i umřou. Těhotenstvím a porodem ztratí rok normálního plnohodnotného života. Tak proto ta kompenzace.


Zaz - jestli se něco nikdy nezruší, tak ty renty. Třeba Špidla má rentu 100 000 měsíčně - do smrti. A takových mužů jsou spousty. Myslíte, že by si to nechali zrušit?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Renty nezruší

Autor: zaz Muž

Založeno: 08.04.2010, 10:52

Dobrovolně si to nezruší, to snad tak naivní nejste? Záleží to na angažovanosti občanů (zatím bohužel spíše nečinnosti "ovčanů").
Jin
ak těhotenství považovat za ztrátu života výmluvně charakterizuje Vaše životní hodnoty - no comment.
P.S.: Při současné úrovni zdravotnictví je úmrtí při porodu zcela vyjímečný případ (asi jich nebude ani 10 za rok - tím neříkám že to nevadí, každého života škoda). Předčasných úmrtí mužů např. při prac.úrazech,....je mnohonásobně více (poměr bude tak 1 : 100 nebo i více). Takže tento argument je dost trapný a hlavně egoistický.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Renty nezruší

Autor: Husa Žena

Založeno: 09.04.2010, 08:23

Můžete si myslet co chcete, ale Váš názor na těhotenství a porody považuji za trapný a egoistický zase já a taky řada lékařů. Všeobecně se ví, že toto období je velmi náročné a je to velký zásah do života ženy. Já jsem třeba celé druhé těhotenství musela ležet v nemocnici a nemohla jsem ani vstát z lůžka, stále nějaké injekce, kapačky - a otec dítěte si zatím užíval s novou milenkou. Ta doba mi nepřinesla vůbec nic, jen bolest a trápení.
Ale to sobec Vašeho typu nikdy nepochopí.
Já teď mám 2 hezké holčičky, hezký byt, dobrou práci, můžu chodit s muži na víno. A co Vy? Stydíte se o sobě cokoliv napsat. Děti se s Vámi nebaví, přestal jste pracovat, abyste jim nemusel dát ani korunu, jste zahořklý sobec. Vašim dětem se vůbec nedivím, že Vás nechtějí ani vidět, není to k vůli poštvávání matky, ale k vůli Vašemu uvažování. Možná máte vysoké IQ, ale Vaše sociální inteligence není snad žádná . naprostá sociální slepota - a ta Vám právě působí Vaše problémy v životě. Ono to IQ je v kombinaci se sociální slepotou dost k ničemu.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Renty nezruší

Autor: zaz Muž

Založeno: 09.04.2010, 09:25

Specifikujte přesně ten názor a jmenujte tu "řadu" lékařů.
P.S.: opět obvyklé feminacistické klišé, nemáte argumenty, tak se snažíte provokovat v osobní rovině. Ale to máte smůlu, na takové bázi nediskutuji a Vaše dohady mě nezajímají.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: husa ubohá chudinka s muži na víně

Autor: Modrý Klokan Muž

Založeno: 12.04.2010, 18:11

Po řadě negativních životních zkušeností přestat ze sebe ve vztahu k ženám dělat blbce - to nemá s přítomností či nepřítomností sociální inteligence vůbec nic společného.

Probuď se a začni se vzdělávat, nebo umřeš jako telátko. Tvoje EQ tě bez alespoň standardní hodnoty alespoň jednoho dalšího druhu inteligence, z té úrovně slepičího hejna nepozvedne.

Přeji hodně úspěchů ve tvé těžké snaze. Sleduji tě již dlouho a myslím že na to Huso máš. Tak zbytky rozumu do hrsti, někde si vypuč odvahu a se zatajeným dechem po hlavě do toho. Věřím Ti.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: husa ubohá chudinka s muži na víně

Autor: Ana Žena

Založeno: 09.01.2011, 11:42

Proč jste tak zlý????

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: husa ubohá chudinka s muži na víně

Autor: NoNe Muž

Založeno: 13.02.2011, 11:08

Ženy nejsou zlé....jen potřebuji dát smer....vjecina žen cely svuj zivot nevi co chce i kdyz si neunavne vstepuje ze to presne vi...jsou casto emocionalne rozkolisane a chyby jim nadhled...podle me jakou si zenu udelas takovou ji mas...je obrazek toho co na svoji zahradce vypestujes....dobry zahradnik ale neztraci cas na pisku samozrejme

Zeny tu jsou od toho aby delali reakce na muzske akce...coz jim dava nespornou vyhodu nas ovlivnovat a manipulovat....akce se vetcinou prizbusobuje reakci jinak by na ni nemohla navazovat....

v zasade se daji rozdelit zeny na 2 typy.....na ty co vas manipuluji ve svetle dobra pro vas same...chteji aby ste byl stastni, chteji vasi spokojensot, chteji ve vas videt toho maleho veseleho kluka, co zrvna dostal svuj naukovy pohar ci vysnenou hracku...zde dochazi k pozitivni manipulaci...tato prvni varianta je v zasade pak dobra i do rodiny, protoze to vyznamne prispiva k celkove stabilite socialniho zazemi rodiny....druha varinata je kdyz dochazi k manipulaci partnerkou k osobnimu prospecharstvi....kdo je otrokem sexu, je i otorkem zen...tento pripad je bohužel casty...muz vsak za svymi ustupkami nevidi slabost a podpantoflactvi nybrz loajalnost a dobry skutek pro sve nejznejsi a slabsi pohlavi kdy vlastne rozmazluje svoji holcicku, obcas to dela kazdy tata...pokud se to ovsem vymkne z ruky dochazi k situaci kdy se dostavate pod kridla partnerky pristupujici k vam jako sobecke rozmazlene 10lete dite..

vse co je potreba udelat, je poznat na partnerce jeji pristup k vam....a v zasade se vyhybat bohynim co obetovali svuj dosavadni zivot pouze tomu, aby dobre vypadali.....vypadaji pak sice jako bohyne ale uz nemely cas na nic jineho nez na sebe a svoje vylepsovani...coz vede k osobnimu rozvoji sobectvi...sobec s v podobe krasne zeny, je momentalne, asi vubec nejlehci a nevyhodnejsi role zajistujici pohodlny a pozitkarsky zivot. Za cas obetovany umelemu navysovani sve kupni hodnoty..ke krasnym zenam mate pravo pristupuvat jako k peknym vecem a hrackam...ony sami si dobrovolne tuto cestu vybrali takze na to musi mit i zaludek jakakoliv jina nez majetnicka a egoisticka varienta vztahu k temto zenam je nanejvys nebezpecna a pokud je v tom i neake dite jste sebevarh....protoze budete prevalcovan, rozzekan na kusy, kteryma pak nakrmi svoji kocku

Na zaver jedno moudro zena co nemanipuluje neexistuje....muzete si jen vybrat mezi druhem a ucelem manipulace...jsou muzi kterym vyhovuje ta prvni varinata ale jsou i muzi kterym vyhovuje ta druha...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.