Doporučujeme


12. května 2006

Feminismus

Redaktor: Finrod Felagund

Aktualita

Co je feminismus?

aneb pohled od našich severních sousedů

Rzeczpospolita Polska

Od nedávna jsem odpůrcem feminismu. Došel jsem k závěru, že je to totalitární doktrína, která se snaží podlostí a sprostotou zavírat ústa těm, kteří se k ní vyjádří kriticky. Jejím jediným cílem není faktická rovnoprávnost, ale násilné vnucování jakýchsi "zásad zrovnoprávnění". Feminismus je náboženstvím, ve které je třeba věřit.

Tvoří uzavřené ghetto vyznavačů, ze kterého není radno vyčnívat, nebo jste okamžitě očerňováni!
Ty, kteří si dovolí vyjádřit nějaké to slovo kritiky, nebo mají odlišný světonázor, nazývá "sexisty", aniž by tito nikdy v životě řekli zlého slova o tom, či druhém pohlaví. Slovem "sexismus" se snaží označovat všechno, co se nevejde do rámce tohoto ghetta.
Nejsem odpůrcem rovnoprávnosti pohlaví. Jsem proti nerovnosti, jsem proti násilí v rodině, jsem proti diskriminaci člověka jen s ohledem na pohlaví. Ale stejně tak jsem proti totalitárnímu feminismu.

Feminismus je bezpohlavní. Přikazuje nejen odstranění pohlavních rozdílů, ale také požaduje zvětšení práv matek nad právy otců, či zvětšení práv pracovnic nad práva pracovníků. Feminismus nemíří ke zrovnoprávnění, ale ke zvýhodnění práv jedné skupiny nad práva skupiny jiné. Zde se nekouká na kvalifikaci daného pracovníka, ale na jeho pohlaví - jestli ve firmě náhodou nedochází k trestnému činu "procentového sexismu"? Jestli podle uměle nadiktovaných norem odpovídá procentový podíl žen a mužů procentovému podílu v posudcích? Připomíná to schéma jako z "Farmy zvířat", kde si jsou přeci všichni rovni, ale někteří jsou si i rovnější...

Aby byla žena svobodnou, nemusí se rovnou považovat za feministku. Stačí věřit ve vlastní síly, predispozice a talent. To samé se týká mužů - není třeba být maskulinista, aby tento prokázal svou cenu na světě, tím spíš pod procentovou dominací žen. Každý je svého štěstí strůjcem a za takové i odpovídá - bez ohledu třeba i na své pohlaví!
Jestli se někdo narodí nepořádným, nic mu na to nepomůže. Na začátku je všeho přehlušující křik, přikazující obrácení myšlení ne na samu křivdu, ale pouze na fakt, že se zde našel nějaký nepřítel, na kterém si lze ulevit. Později se v zatuchlosti vlastní nedozrálosti tvoří forma poručnického svazku, kde je třeba jen dávat, dávat, dávat... ta druhá nedává nic na oplátku a ještě má nároky na celý svět... a v té chvíli se hledá další nepřítel, na kterém by bylo možno si ulevit.
Podřizování se procentům ničemu nepomáhá. Vytváří to nespokojenost většiny proti štěstí hrstky vyvolených. Takové vměšování se do poměrů v ekonomice zvyšuje jen napětí ve společnosti. Výuka a doceňování jednotlivých lidí tvoří mnohem šťastnější společenství - no, je chybou, že někdo má rád kyberspolečnost a realizuje (a radši nutí!) ne touhu po společenství, ale jen po jeho části. Společenství se neskládá z jednotlivců, nebo ze stejně zaměřených skupin. Jsou různé potřeby, názory, různá úsilí. Výchova společnosti o potřebě docenění člověka bez ohledu na jeho pohlaví by měla být základní prioritou - která je mnohem zdravější, než vměšování procentuálních podílů do hospodářství.

Je tu ovšem otázka, zda se mohou ženy, které to daleko dotáhly, nazývat feministkami? Světu nedominuje (a nevytváří bariéry) žádné pohlaví. Svět tvoří fobie a nikdo neumí sebe sama docenit. Společnost je slabá a mrzká, nicméně především kvůli překřikování, podlosti a sprostému jednání, kdy se někdo snaží jinému vnutit svůj světonázor.

Feminismus? Jsem PROTI!
Každý totalitarismus je nerovností věcí veřejných! Jsem zásadně proti!


Téma pojednávám jako diskusi. Neberu jej také osobně, když mám dobré vztahy s několika feministkami, které mimo jiné znají moje nedávno nabyté přesvědčení - že se nechci nalákat na totalitární choutky feminismu.
Vytváření rovnoprávnosti vyžaduje pevný základ - bere se jako něco, co ve feminismu nemůže existovat, ale může se najít v té doktríně, která o "zrovnoprávnění pohlaví" skutečně mluví. Možná se najde někdo vyspělejší, než dosud - a pojme problém formou diskusí, ne jako házení špíny po ostatních a osočování kohokoliv při jakékoliv možné příležitosti. Nepočítaje případ, že se možná najde někdo z těch lidí, kteří o sobě mluví jako o feministkách/feministech a budou dávat přednost spíše pokojné debatě, než bombardování invektivami. Můžeme trochu popustit empatii společnosti - už ukázala, k čemu tu je, protože jakákoliv diskuse s výše jmenovanou skupinou nemá smysl a nechci se do ní pouštět.

Autor neznámý

z polštiny přeložil Finrod Felagund


Zdroj: Centrum niezałeżnych mediów Polski

Přečtení článku: 95411x

Tisknout článek

Průměrná známka článku: 3

Pošli článek kamarádovi

Oznámkuj článek (1 - nejlepší): 1 2 3 4 5


Související články

31.12.2014, 14:56   Dívky (15) umlátily dva psy kladivem
09.03.2011, 23:16   Ženy brání pokroku a jsou prostitutky, vyslechla si feministka
11.01.2011, 22:44   Ženy a radikální hnutí žen v České republice (úvod)
09.04.2010, 23:10   Jak studovat na umělkyni?
08.04.2010, 12:00   Feministky popírají ženství!


Diskuse ke článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

 

Autor: derick Muž

Založeno: 12.05.2006, 09:09

Odpovědí: 2

Tenhle článek o feminismu by měly dát do učebnic. Velmi výstižně popisuje o čem je feminismus.

Odpovědět na příspěvek

 

Autor: libor Muž

Založeno: 12.05.2006, 09:26

100% souhlas. Já jsem poznal za svůj život 4 holky, který byly opravdovými feministkami. Pro všechny byl feminismus posvátným náboženstvím. Všechno bylo dáno zhůry. Když došly v diskuzi argumenty, tak se bránily jenom feministickými dogmaty. Kupodivu všechny používaly stejné. Takže podobnost s náboženstvím je namístě.

Odpovědět na příspěvek

 

Souhlas

Autor: Honza W. Muž

Založeno: 13.05.2006, 22:56

To chce vydat necenzurovanou politologicky teologickou čítanku.:-)

Odpovědět na příspěvek

 

Hezké,

Autor: Alizon Muž

Založeno: 12.05.2006, 18:41

Odpovědí: 1

zvlášť tohle: "Nejsem odpůrcem rovnoprávnosti pohlaví. Jsem proti nerovnosti, jsem proti násilí v rodině, jsem proti diskriminaci člověka jen s ohledem na pohlaví. Ale stejně tak jsem proti totalitárnímu feminismu."

"
;Aby byla žena svobodnou, nemusí se rovnou považovat za feministku. Stačí věřit ve vlastní síly, predispozice a talent. To samé se týká mužů - není třeba být maskulinista, aby tento prokázal svou cenu na světě, tím spíš pod procentovou dominací žen. Každý je svého štěstí strůjcem a za takové i odpovídá - bez ohledu třeba i na své pohlaví!"

"P
odřizování se procentům ničemu nepomáhá.
Výchova společnosti o potřebě docenění člověka bez ohledu na jeho pohlaví by měla být základní prioritou - která je mnohem zdravější, než vměšování procentuálních podílů do hospodářství."

&q
uot;Nepočítaje případ, že se možná najde někdo z těch lidí, kteří o sobě mluví jako o feministkách/feministech a budou dávat přednost spíše pokojné debatě, než bombardování invektivami. Můžeme trochu popustit empatii společnosti - už ukázala, k čemu tu je, protože jakákoliv diskuse s výše jmenovanou skupinou nemá smysl a nechci se do ní pouštět."

Tohle skoro tesat do kamene. V zájmu spravedlnosti (vždyť mě znáte ;o)) musím připomenout, že vedle žen hlásajících nesmysly uvedené v prvním citátu (a označujících všechny nesouhlasící za šovinisty a sexisty) existují i mužové, hlásající nadřazenost mužského pohlaví a všechny nesouhlasící označují naopak za feminist(k)y, popřípadě krávy feministický. A obě skupiny jsou dosti odporné.

I já jsem pro diskusi a pro to, abychom v každém viděli nejprve člověka a pak teprv muže nebo ženu. Pokud se nezačneme hned v první větě štěkat kvůli nějaké domnělé křivdě, třeba se společně dobereme nějakého přijatelného řešení nebo se aspoň dovíme něco zajímavého.

Odpovědět na příspěvek

 

Autor: abc Muž

Založeno: 15.05.2006, 11:14

Přijatelné řešení je zastavit diskriminaci mužů a zronoprávnit je s ženami.

Odpovědět na příspěvek

 

Koho by zajímal pohled z širé Rusi:

Autor: Finrod Felagund Muž

Založeno: 15.05.2006, 08:45

Odpovědí: 1

zde je odkaz na "Mužský elektronický žurnál", ruského sdružení podobného tomu našemu. Je tam rovněž mnoho zajímavých věcí ke čtení :)

Odpovědět na příspěvek

 

Zapomněl jsem dodat link

Autor: Finrod Felagund Muž

Založeno: 15.05.2006, 22:20

http://menalmanah.narod.r
u

Odpovědět na příspěvek

 

Tohle psala ženská,

Autor: Saša Muž

Založeno: 15.05.2006, 16:40

Odpovědí: 0

a přitom se to dá číst, má to hlavu a patu, rozumný obsah a bez zbytečného plkání.
A přitom je to zajímavé a feministické.
http://www
.tyden.cz/text.asp?show=t
ext&tid=21007

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola: 

Opište znaky z obrázku do spodního pole:

 

 


ROVNOPRÁVNOST.cz je kolektivni tvooený, nezávislý, svobodný, názorový web. Jeho posláním je komentovat a zviditeloovat spoleeenské problémy týkající se mužu. Stránky vznikly za úeelem osvity a dokumentace. Cílem je umožnit všem publikovat svobodné názory formou elánku nebo diskuzních poíspivku. Stránky dávají svobodný prostor i kontroverzním názorum a tabuizovaným tématum, o kterých se veoejni nemluví nebo se bojí mluvit. Nesnaží se nikomu vnucovat cizí názor a nechávají na každém, aby si vytvooil svuj vlastní.

Copyright © 2007 Rovnopravnost.cz                Tvorba www - Web & Media a.s.